آیا وزارت خارجه مخالف بستن تنگه هرمز بود؟!

فرارو دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 13:24
اسماعیل بقائی گفت: وزارت خارجه قطعا در رابطه با بستن تنگه هرمز موضع شفاف دارد و همچنین باید تاکید کنم که وزارت خارجه بخش مجزایی از سامانه تصمیم‌گیری و حاکمیت کشور نیست.

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به سوال آنها پاسخ داد.

این مقام وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدعی شدند وزارت خارجه با بستن تنگه هرمز مخالف است؟ گفت: وزارت خارجه بخشی از جمهوری است و تصمیم‌هایی که بر اساس سلسله‌مراتب نظام اتخاذ می‌شود، برای وزارت خارجه کاملا مطاع است. درباره تنگه هرمز گاهی وقت‌ها یک عبارت‌پردازی‌هایی استفاده می‌شود که دقیق نیست. من بارها تاکید کردم که تدابیری که جمهوری اسلامی ایران از ۹ اسفند متعاقب تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل و همراهی برخی کشورهای منطقه اتخاذ کرد، بر اساس حقوق بین‌الملل و قوانین داخلی است؛ کشور ساحلی که مورد تجاوز نظامی قرار گرفته و در کنار تنگه‌ای بین‌آلمللی قرار دارد، مجاز است تدابیر لازم را برای جلوگیری از سوءاستفاده از آبراه و جلوگیری از ادامه تجاوزات نظامی اتخاذ کند. بنابراین وزارت خارجه قطعا در این رابطه موضع شفاف دارد و همچنین باید تاکید کنم که وزارت خارجه بخش مجزایی از سامانه تصمیم‌گیری و حاکمیت کشور نیست.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.