معاون وزیر ارتباطات: از نظر ما هرگونه بسته بندی کردن مردم در دسترسی به اینترنت باز تولید نابرابری است/ دسترسی به اینترنت تابع تصمیمات امنیتی است

اقتصادنیوز شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 12:57
اقتصادنیوز: معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: از نظر ما هرگونه بسته بندی کردن مردم در دسترسی به اینترنت باز تولید نابرابری در زیرساخت های اساسی و حیاتی در قرن هوش مصنوعی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، چیت ساز، معاون وزیر ارتباطات، گفت: محدودیت‌های ایجادشده در دسترسی به اینترنت بر اساس تصمیم شورای عالی امنیت ملی اعمال شده است؛ شورایی که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور است و چند عضو دولت نیز در آن حضور دارند. با این حال تصمیم‌ها در این حوزه بر مبنای ارزیابی‌های امنیتی و جمع‌بندی این نهاد اتخاذ می‌شود.

وی افرود: سیاست دولت ایجاد تبعیض در دسترسی به اینترنت برای مردم نیست و ارائه دسترسی‌های متفاوت با رویکردهای اعلام‌شده دولت همخوانی ندارد.

چیت ساز گفت: با تغییر شرایط امنیتی و اعلام نظر نهادهای مسئول، سیاست دولت بازگشت شرایط به وضعیت عادی و برقراری دسترسی عمومی به اینترنت خواهد بود و سطح دسترسی‌ها نیز متناسب با ارزیابی‌های امنیتی تعیین می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد: دسترسی مردم عادی به اینترنت باید مقدور باشه و بتوانند کسب و کار و زندگی خود را انجام دهند؛ از نظر ما هرگونه بسته بندی کردن مردم در دسترسی به اینترنت باز تولید نابرابری در زیرساخت های اساسی و حیاتی در قرن هوش مصنوعی است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.