گزارش اکسیوس؛ آمریکا بر قطری‌ها فشار آورد تا تلاش‌های میانجیگری خود را از سر بگیرند

پارسینه شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 11:14
به گفته دو منبع آگاه، قطری‌ها به عنوان یکی از حداقل سه کانال پنهان ارتباطی بین آمریکا و ایران عمل می‌کنند.

به گزارش پارسینه، به نقل از انتخاب، اکسیوس مدعی شد: اگرچه پاکستان از آغاز جنگ، میانجی رسمی بین آمریکا و ایران بوده است، اما قطری‌ها به کار پشت پرده خود ادامه داده‌اند. 

این رسانه افزود: مقامات آمریکایی می‌گویند کاخ سفید قطری‌ها را به ویژه در مذاکره با ایران بسیار مؤثر می‌داند.

نخست‌وزیر قطر تنها برای دیدار با ونس در صبح روز جمعه به واشنگتن سفر کرده بود. او بلافاصله بعد از آن دیدار، واشنگتن را ترک کرد.

چند هفته پیش، قطری‌ها تلاش‌های میانجیگری پشت پرده خود را از سر گرفتند.

به گفته دو منبع آگاه، قطری‌ها به عنوان یکی از حداقل سه کانال پنهان ارتباطی بین آمریکا و ایران عمل می‌کنند.

قطری‌ها تلاش‌های خود را با میانجی‌های پاکستانی هماهنگ می‌کنند. نخست‌وزیر قطر روز پنج‌شنبه، پیش از عزیمت به واشنگتن، با همتای پاکستانی خود گفتگو کرده بود.

بر این اساس، آمریکا بر قطری‌ها فشار آورد تا تلاش‌های میانجیگری خود را از سر بگیرند. 

به گفته یک منبع، حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، این موضوع را با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، مطرح کرده است.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.