اعتراض گسترده بازیکنان به فروش احتمالی «EA» به عربستان

خبرآنلاین شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 10:53
بازیکنان و علاقه‌مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی قصد دارند در پاسخ به برنامه فروش احتمالی Electronic Arts به گروهی شامل صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این رویداد قرار است در تاریخ ۱۱ می ۲۰۲۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۵) در دفتر مرکزی EA واقع در ردوود سیتی، کالیفرنیا برگزار شود. ائتلاف بازیکنان، موسوم به The Players Alliance، این تجمع را هماهنگ کرده و اعلام کرده است هدف آن جلوگیری از نهایی شدن فروش ۵۵ میلیارد دلاری این شرکت است.

به نقل از ویجیاتو، در بیانیه رسمی منتشرشده توسط این ائتلاف آمده است این قرارداد می‌تواند خطراتی جدی به همراه داشته باشد. بازیکنان معتقدند مالکیت جدید ممکن است باعث اخراج‌های گسترده، جایگزینی توسعه‌دهندگان با هوش مصنوعی و افزایش قیمت بازی‌ها از طریق کسب درآمد تهاجمی‌تر شود. این رویداد به‌صورت زنده از کانال Twitch اسلیرکیس هم پخش خواهد شد.

شرکت‌کنندگان قرار است با پوشش شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی وارد محوطه دفتر مرکزی EA شوند و طوماری پنجاه فوتی با بیش از هفتاد هزار امضا را در زمین فوتبال Madden به نمایش بگذارند. افرادی که نقش مدیران پشت این معامله را بازی می‌کنند با لباس رسمی و کلاه سیلندری ظاهر می‌شوند و یک نماد نوار سلامتی بزرگ هم همراه دارند که با حمایت‌های دیجیتالی شرکت‌کنندگان کاهش می‌یابد. همچنین نمایش جعبه‌ شانس (loot box) به صورت نمادین اجرا خواهد شد تا پیامدهای منفی فروش، شامل اخراج کارکنان و بسته‌شدن استودیوها نشان داده شود.

در حالی که Electronic Arts پیش‌تر تاکید کرده ارزش‌های بازیکن‌محور و آزادی خلاق خود را حفظ خواهد کرد، بیش از سی نفر از نمایندگان ایالات متحده از کمیسیون فدرال تجارت خواسته‌اند تا این قرارداد را به‌دقت بررسی کند.

۵۸۵۸

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.