نقشه برداری اسناد دفترچه‌ای آسیب دیده در جنگ رایگان است

خبرگزاری مهر شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 09:32
سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مالکان اسناد دفترچه‌ای قدیمی آسیب دیده در جنگ می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای نسبت به برداشت و تثبیت سند خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم قویدل، در یک برنامه تلویزیونی درباره وضعیت اسناد مالکیتی که در جریان جنگ تحمیلی سوم از بین رفته اند، اظهار داشت: در حال حاضر دو نوع سند داریم؛ یکی دفترچهای قدیمی که تا سال ۸۸ صادر میشد و دیگری اسناد حدنگار و تکبرگ (دو رنگ زرد و سبز) که از سوم تیر ۱۴۰۳ به بعد صادر شدهاند. این اسناد حدنگاری در سیستم ثبت شدهاند و مالکان میتوانند بدون هیچ نگرانی و با طی تشریفاتی، اسناد المثنی خود را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: اگر سند دفترچه ای مفقود شده یا آسیب دیده در جنگ تحمیلی سوم نیاز به برداشت شمیم یا نقشه برداری مجدد داشته باشد، سازمان ثبت اسناد و املاک بدون هیچگونه هزینه، نسبت به برداشت و تثبیت آن اقدام میکند.

قویدل در تشریح فرآیند صدور سند مالکیت المثنی گفت: ابتدا فرم استشهادیه تکمیل میشود که در آن علت از بین رفتن سند قید میگردد. حضور سه نفر شاهد الزامی است که نفر سوم باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه و تشریفات امضا را انجام دهد. از دفاتر اسناد رسمی درخواست داریم این کار را به سرعت انجام دهند تا معطلی پیش نیاید.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: مرحله بعد مراجعه به واحد ثبتی مربوطه است و یک نوبت آگهی نوبتی انتشار مییابد. پس از انتشار آگهی، ده روز مهلت برای اعتراض وجود دارد. اگر اعتراضی صورت نگیرد، سند مالکیت صادر و تقدیم افراد میشود.

در حال تکمیل...

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.