خبر جدید روس‌اتم از ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر

پارسینه جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 18:52
مدیرعامل شرکت دولتی روس‌اتم اعلام کرد که ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران که پس از تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل متوقف شد، به تدریج از سر گرفته می‌شود.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا از تاس، الکسی لیخاچف روز جمعه به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز به تدریج به حالت عادی بازمی‌گردد، به ویژه آنکه حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان پیمانکاران ایرانی قبلاً به محل ساخت و ساز بازگشته‌اند.

وی افزود: کار اصلی بر تقویت و بتن‌ریزی واحد برق شماره ۲ متمرکز است که در حال حاضر در دست ساخت است.

خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از لیخاچف گزارش داد: روس‌اتم آماده است در صورت عدم وجود خطر درگیری نظامی مجدد، کارمندان خود را به سرعت و به طور کامل به ایران بازگرداند.

این مقام روس تصریح کرد که با قضاوت بر اساس گزارش‌های خبری در رسانه‌های بین‌المللی، وضعیت همچنان چالش‌برانگیز است.

مدیرعامل شرکت روس‌اتم ادامه داد: واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر هم‌اکنون فعال و در حال تولید برق است.

در دوره چهل روز تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران که از ۹ اسفند ۱۴۰۴ آغاز شد، متجاوزان به تأسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز همچون محوطه نیروگاه اتمی بوشهر نیز حمله کردند.

در پی این تحولات، شرکت دولتی روس‌اتم، کارکنان خود از محل ساخت واحدهای دو و سه نیروگاه اتمی بوشهر را از طریق زمینی به ارمنستان و سپس از طریق هوایی به روسیه منتقل کرد. تعدادی از کارکنان روس این شرکت همچنان در بوشهر حضور دارند.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.