تکذیب ربایش نفتکش اماراتی در آب‌های تحت حاکمیت ایران

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:54
روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در پی انتشار خبر ربایش نفتکش متعلق به کشور امارات متحده عربی با پرچم پاناما در آب‌های تحت حاکمیت ایران تکذیبیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، متن تکذیبیه روابط عمومی نیروی دریایی ارتش به شرح زیر است:

در پی انتشار گزارش خبری شرکت امنیت دریایی «امبری» مبنی بر ربوده شدن یک نفتکش با پرچم پاناما در نزدیکی بندر جاسک و نسبت دادن آن به جمهوری اسلامی ایران، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن رد قاطع این ادعاها، اعلام می‌دارد:

هیچ‌گونه حادثه‌ای با مشخصات ادعاشده در آب‌های تحت حاکمیت یا نظارت جمهوری اسلامی ایران به وقوع نپیوسته است و تمامی ترددهای دریایی در این منطقه طبق روال قانونی و تحت نظارت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

اطلاق واژه "ربایش" به این حادثه، بدون ارائه شواهد معتبر و فقط بر اساس پیام‌های ادعایی، مصداق آشکار فضاسازی رسانه‌ای و تحریف واقعیت بوده و نسبت دادن این کشتی به ناوگان به‌اصطلاح "سایه‌ای" ایران، ادعایی بی‌اساس و بدون هرگونه مستند حقوقی و فنی است که فقط در ادامه تکرار سناریوهای تبلیغاتی ضدایرانی مطرح می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریانوردی پایبند است و ادعاهای مطروحه در این گزارش را اقدامی هدفمند برای ایجاد التهاب در منطقه و تخریب افکار عمومی جهانی می‌داند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.