هشدار غریب‌آبادی به دو کشور اروپایی: در حمله به ایران شریک بوده‌اید

همشهری آنلاین پنج شنبه 04 تیر 1405 - 17:04
معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات دبیرکل ناتو درباره استفاده آمریکا از پایگاه‌های نظامی در ایتالیا و رومانی، این اقدام را مصداق «تجاوز» دانست و از مسئولیت بین‌المللی این دو کشور سخن گفت.

به گزارش همشهری آنلاین، کاظم غریب‌آبادی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه اظهار کرد اظهارات دبیرکل ناتو درباره استفاده آمریکا از پایگاه‌های ایتالیا و رومانی در حمله علیه ایران، موجب مسئولیت بین‌المللی این کشورها می‌شود.

وی با استناد به قطعنامه ۳۳۱۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد افزود: «در اختیار گذاشتن سرزمین یک دولت برای استفاده دولت ثالث به‌منظور انجام تجاوز علیه کشور دیگر، مصداق اقدام تجاوزکارانه محسوب می‌شود.»

غریب‌آبادی تأکید کرد که بر اساس اصول و قواعد حقوق بین‌الملل، دولت‌هایی که در چنین اقداماتی مشارکت یا تسهیل‌گری داشته باشند، در قبال تبعات آن مسئول خواهند بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.