روبیو: وارد مرحله‌ای جدید برای صلح با ایران شده‌ایم

فرارو پنج شنبه 04 تیر 1405 - 13:12
وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن به دنبال گفت‌وگوی سازنده برای رسیدن به توافق با ایران خواهد بود. هر تصمیمی در مذاکرات با ایران باید منافع متحدان ما در منطقه را تضمین کند.

فرارو- مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: اتحاد ما در تحولات اخیر مورد آزمایش قرار گرفت و موفق شد.

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، وزیر خارجه افزود: نشست امروز مهم است و هدف ما در منطقه، مشترکاً ثبات و امنیت است.

روبیو تصریح کرد: اکنون وارد مرحله‌ای جدید شده‌ایم که امیدواریم به صلح منجر شود.

وی گفت: تنگه هرمز یک گذرگاه آبی است که هیچ کشوری مالک آن نیست. هیچ کشوری حق ندارد برای عبور از تنگه هرمز هزینه یا عوارض تعیین کند.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: واشنگتن به دنبال گفت‌وگوی سازنده برای رسیدن به توافق با ایران خواهد بود. هر تصمیمی در مذاکرات با ایران باید منافع متحدان ما در منطقه را تضمین کند.

او افزود: منافع شرکای ما باید در هر توافقی در نظر گرفته شود.

روبیو گفت: ما اطمینان خواهیم داد توافق‌های نهایی با منافع شرکای منطقه‌ای ما در تضاد نباشد.

وی افزود: ترامپ بر آمادگی خود برای صلحی تأکید دارد که امنیت و رفاه آمریکا و کشورهای خلیج فارس را تضمین کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.