استقبال بحرین از توافق واشنگتن ـ تهران و طرح عمان درباره تنگه هرمز

فرارو پنج شنبه 04 تیر 1405 - 13:57
وزیر امور خارجه بحرین تفاهم‌نامه اخیر میان ایران و ایالات متحده را نشانه‌ای از امید برای کاهش تنش‌ها در منطقه دانست.

فرارو- عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین، با اشاره به تحولات اخیر منطقه، تأکید کرد: رخدادهای ماه‌های گذشته آزمونی دشوار برای کشورهای منطقه بوده و بحرین امیدوار بود هرگز با چنین شرایطی مواجه نشود. 

به گزارش فرارو به نقل از العربیه، الزیانی با استقبال از تفاهم‌نامه اخیر میان ایران و ایالات متحده، این توافق را نشانه‌ای از امید برای کاهش تنش‌ها در منطقه دانست و گفت: «با امضای تفاهم‌نامه بین ایران و ایالات متحده، امید به کاهش تنش‌ها و تقویت امنیت منطقه‌ای افزایش یافته است.» 

وزیر امور خارجه بحرین در ادامه بر ضرورت اجرای کامل تعهدات مندرج در این تفاهم‌نامه تأکید کرد و اظهار داشت: «بسیار مهم است که ایران به طور کامل به تعهدات خود از جمله جلوگیری از دستیابی به سلاح هسته‌ای و تضمین آزادی دریانوردی پایبند باشد.» 

وی همچنین از طرح جدید دریایی عمان برای تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز حمایت کرد و گفت منامه از کریدور دریایی اعلام‌شده از سوی مسقط که با هدف تضمین عبور ایمن کشتی‌ها از این آبراه راهبردی طراحی شده است، پشتیبانی می‌کند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.