واکنش سفارت ایران به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:17
سفارت ایران در پاکستان در بیانیه‌ای حمله تروریستی در استان سیستان و بلوچستان را که منجر به کشته شدن ۸ تبعه پاکستانی شد، به شدت محکوم کرد.

واکنش سفارت ایران به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام‌آباد، سفارت ایران در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی علیه اتباع پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان، این اقدام را «غیرانسانی و بزدلانه» توصیف کرد.

در این بیانیه آمده است: تروریسم یک معضل مزمن و تهدیدی مشترک در سراسر منطقه است که عناصر خائن با همکاری تروریسم بین‌المللی، امنیت و ثبات کشور‌های منطقه را هدف قرار می‌دهند.

سفارت ایران با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، بر لزوم تلاش مشترک کشور‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد و افزود: «مقابله با این پدیده شوم نیازمند همکاری و هم‌افزایی جمعی همه کشورهاست.»

در پی وقوع حمله مسلحانه در منطقه «مهرستان» استان سیستان و بلوچستان ایران، ۸ تبعه پاکستانی کشته شدند.

در همین حال شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای این حمله را «بزدلانه و غیرانسانی» خواند و آن را به شدت محکوم کرد.

شهباز شریف ضمن ابراز نگرانی عمیق از این حادثه خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حمله شد و بر اهمیت همکاری دو کشور در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.