افراد مسلح در نیجریه ۳۳ تن را کشتند

الف شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 01:06
منابع محلی در نیجریه اعلام کردند که افراد مسلح در حمله به روستایی در شمال شرق این کشور دستکم ۳۳ نفر را به قتل رساندند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، فرانسیس زیمبو رئیس منطقه زانگون کاتاف یکشنبه گفت که در حمله افراد مسلح به روستای رونجی بیش از ۳۵ خانه نیز تخریب شد.

ساموئل آرووان کمیسیونر امنیت ایالت کادونا که این حادثه در آنجا رخ داد، افزود: نیروهای نظامی درگیری شدیدی با مهاجمان داشتند و هنوز در منطقه حضور دارند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما گروه‌های خلافکار عمدتا بعنوان عامل چنین حملاتی شناخته می‌شوند.

این گروه‌ها اغلب مرتکب آدم‌ربایی و قتل عام شهروندان می‌شوند.

پلیس و منابع محلی در نیجریه هفته گذشته نیز اعلام کردند که افراد مسلح در دو حمله جداگانه ۷۴ نفر را کشته و در اقدامی دیگر ۸۰ تن را ربودند.

به نوشته رویترز، رشد جمعیت در سال‌های اخیر و کمبود زمین‌های زراعی و مرتع موجب بروز خشونت‌های متعدد در نیجریه شده است.

حملات بسیاری در بخش‌های مختلف نیجریه رخ می‌دهد اما معمولا گزارشی درباره آنها منتشر نمی‌شود و نیروهای امنیتی اغلب با تاخیر وارد عمل می‌شوند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.