تشریح اهداف وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس کالا

گسترش نیوز شنبه 26 آذر 1401 - 12:57
هدف وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس کالا، ایجاد تعادل در بازار، کوتاه شدن دست دلالان، کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار خودرو است که همکاری بورس کالا را می‌طلبد.

طی نشستی که با حضور منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، عبدالله توکلی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت و رضا محتشمی پور معاون معادن وزارت صمت و مدیران بورس کالای ایران در محل بورس کالا برگزار شد معاون حمل و نقل وزارت صمت، دستورالعملی درباره نحوه عرضه خودرو در بورس کالا ابلاغ کرد که با هدف کنترل قیمت در این موضوع و عرضه متناسب با تقاضای خودرو بود. با این حال، در عرضه محصول یکی از خودروسازان غیردولتی این دستورالعمل توسط بورس کالا رعایت نشد که موجب افزایش نامتناسب خودروی عرضه‌شده در بورس کالا شد. متعاقبا معاون حمل و نقل وزارت صمت در نامه‌ای به مدیرعامل بورس کالا خواستار ابطال معاملات مذکور شد که بیانگر جدیت وزارت صمت در جلوگیری از ایجاد هرگونه انحصار در هر نوع بازار و هر شیوه فروش خودرو است.

هدف وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس کالا، ایجاد تعادل در بازار، کوتاه شدن دست دلالان، کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار خودرو است که همکاری بورس کالا و رعایت دستورالعمل کارشناسی را می‌طلبد.

 

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.