آرامکو بارگیری نفت در راس تنوره را پس از 4 ماه توقف از سر گرفت

خبرگزاری تسنیم جمعه 05 تیر 1405 - 08:50
شرکت آرامکوی عربستان در روز جمعه بارگیری نفت را در پایانه راس تنوره، پس از توقفی نزدیک به چهار ماهه از سرگرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، داده‌های حمل‌ونقل شرکت LSEG نشان می‌دهد شرکت آرامکوی عربستان در روز جمعه بارگیری نفت را در پایانه راس تنوره در خلیج فارس، پس از توقفی نزدیک به چهار ماهه، از سر گرفته است.

بر اساس این داده‌ها، دو فروند نفتکش بسیار بزرگ خام در حال بارگیری نفت در این پایانه مشاهده شدند و یک فروند نفتکش دیگر نیز در نزدیکی آن در انتظار بود. هر یک از این نفتکش‌های بزرگ ظرفیت بارگیری 2 میلیون بشکه نفت را دارند.

شرکت آرامکوی عربستان هنوز اظهارنظری در این مورد نکرده است.

داده‌ها نشان می‌دهند که این غول انرژی عربستان، آخرین بار در 8 مارس یک محموله نفتی را از بندر راس تنوره به مقصد چین بارگیری کرده بود. پس از آن، محاصره تنگه هرمز توسط ایران در جریان جنگ با آمریکا و رژیم صهیونیستی که مانع از ورود کشتی‌ها به خلیج فارس شد، عربستان را مجبور کرد تا تمام صادرات خود را به بندر ینبع در دریای سرخ منتقل کند.

تولیدکنندگان خاورمیانه پس از آنکه ایران و آمریکا یک توافق موقت برای توقف جنگ امضا کردند، در حال افزایش تولید و صادرات خود هستند.

انتهای پیام/41

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید