آلمان: آماده بازگشت به مذاکرات وین هستیم

اقتصاد آنلاین پنج شنبه 17 تیر 1400 - 00:34
وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که این کشور آماده بازگشت به میز مذاکرات در وین است و انتظار دارد ایران بدون تاخیر این پیشنهاد را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، راینار بروئل سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که برلین آماده بازگشت به میز مذاکرات در وین است و انتظار دارد ایران بدون تاخیر این پیشنهاد را بپذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بروئل در ادامه با اشاره به به بیانیه وزاری خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی شد که با انتشار بیانیه سه کشور اروپایی، آنها خواستار بیان این بودند که رفتار ایران را کمک کننده نمی‌دانند.

وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام عصر سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای نسبت به تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی‌شده تا ۲۰ درصد ابراز نگرانی و ادعا کردند که این اقدام نتیجه مذاکرات وین درباره احیای برجام را تهدید می‌کند.

«دومینیک راب»، «هایکو ماس» و «ژان ایو لودریان» وزرای امور خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد ادعا کرده‌اند که تصمیم ایران «نقض جدی» تعهدات این کشور تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه وزاری خارجه کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان گفت: ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص‌۲۰ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز ایران است.

«سعید خطیب زاده» اظهارداشت: تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای ساخت صفحه سوخت سیلیساید با استفاده از اورانیوم با خلوص‌۲۰ درصد صرفا برای اهداف صلح آمیز و به منظور استفاده در رآکتور تحقیقاتی تهران است و مطابق با رویه ها، این موضوع را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده ایم.

منبع خبر "اقتصاد آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.