تاکید وزرای نفت ایران و هند بر تقویت همکاری‌های نفتی و تجاری

مشرق نیوز پنج شنبه 04 تیر 1405 - 17:18
وزیر نفت در دیدار با وزیر نفت و گاز طبیعی هند درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و انرژی گفتگو کرد.

به گزارش مشرق، محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دومین روز سفرش به گوروگرام، با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، دیدار و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و گاز تأکید کرد.

دیدار وزیران نفت ایران و هند در حالی انجام شد که دو کشور سابقه طولانی همکاری در انرژی دارند و هند تا پیش از تحریم‌های آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.

پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال ۲۰۱۹ سطح همکاری‌های نفتی کاهش یافت، اما دو کشور همچنان درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیت‌های مرتبط از جمله بندر چابهار گفتگو داشتند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.