به گزارش رکنا، مادر امین، یکی از دانشآموزان شهید مدرسه میناب، با بغض از سختترین لحظه زندگیاش میگوید؛ لحظهای که برای شناسایی پیکر فرزندش راهی سردخانه شد.
او در روایت آن روز تلخ میگوید: وقتی به سردخانه رسیدم، دنبال پیکر بچهام میگشتم. همه پیکرها داخل کاور بودند و من فقط دنبال نشانهای از امین میگشتم.
این مادر داغدار ادامه میدهد: امین را از روی انگشت دستش شناختم. بعد ناخنش را دیدم؛ همان ناخنی که خراب شده بود. یادم آمد قبل از رفتنش به مدرسه به او گفته بودم وقتی برگشتی ناخنت را درست میکنم، اما دیگر هیچوقت برنگشت.
او با صدایی لرزان میگوید:از روی همان انگشت و ناخن مطمئن شدم که پیکر متعلق به امین است. هیچ مادری نباید فرزندش را اینطور شناسایی کند.
امین، دانشآموز مدرسه میناب، روز ۹ اسفند و همزمان با نخستین روز جنگ، در جریان بمباران به شهادت رسید و نامش در کنار دیگر دانشآموزان شهید این حادثه تلخ ماندگار شد.