رونمایی کیم جونگ اون از ناوشکن هسته‌ای

فرارو چهارشنبه 03 تیر 1405 - 15:29
کره شمالی با به‌کارگیری رسمی یک ناوشکن ۵ هزار تنی گام تازه‌ای در توسعه توان دریایی و هسته‌ای خود برداشت.

 کره شمالی یک ناوشکن ۵ هزار تنی را به ناوگان دریایی خود اضافه کرده است.

به گزارش فرارو، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون در مراسم به‌کارگیری این ناوشکن که روز سه‌شنبه در بندر غربی نامپو برگزار شد، گفته است کشتی جنگی چوئه هیون نشان می‌دهد روند هسته‌ای‌سازی نیروی دریایی طبق برنامه در حال پیشرفت است.

این ناوشکن پس از مراسم به‌طور رسمی وارد خدمت نیروی دریایی کره شمالی شده و مأموریت آن دفاع از سواحل غربی کشور خواهد بود.

 رسانه دولتی کره شمالی همچنین اعلام کرده این ناوشکن به مجموعه‌ای از سامانه‌ها از جمله تسلیحات ضد هوایی و ضد کشتی و همچنین موشک‌های بالستیک و کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مجهز است.

مقام‌های کره جنوبی و برخی کارشناسان معتقدند این کشتی احتمالاً با کمک روسیه و در شرایط گسترش همکاری‌های نظامی دو کشور ساخته شده است، هرچند برخی تحلیلگران درباره آمادگی کامل آن برای ورود به خدمت عملیاتی ابراز تردید کرده‌اند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر چندین آزمایش بر روی این ناوشکن انجام داده که شامل پرتاب موشک‌های کروز با قابلیت هسته‌ای از روی آن بوده است.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.