پایان مماشات با اصناف آلاینده تهران؛ شهرداری از شناسایی صرف به اقدام عملیاتی رسید

رکنا سه شنبه 02 تیر 1405 - 16:38
مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران با انتقاد از ناکارآمدی اقدامات گذشته در برابر واحدهای صنفی آلاینده، اعلام کرد که مسئولیت‌پذیری همه بخش‌ها و عبور از مرحله «صرفاً شناسایی»، راهکار اصلی شهرداری برای کنترل آلودگی اصناف است.

به گزارش رکنا  از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمدصابر باغخانی‌پور، مدیرکل این اداره در نشست مدیران محیط زیست و ساماندهی مناطق ۲۲گانه به میزبانی منطقه 6 با تأکید بر اهمیت شناسایی دقیق واحدهای آلاینده اظهار داشت: در سطح شهر تهران شمار قابل‌توجهی واحد صنفی فعال هستند که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از آن‌ها آلاینده محسوب می‌شوند. این در حالی است که اقدامات صورت‌گرفته در سال‌های گذشته برای شناسایی این واحدها بسیار محدود بوده و حتی در موارد شناسایی‌شده نیز، اقدام مؤثر و کارآمدی جهت کنترل آلایندگی آن‌ها انجام نگرفته و تنها به مرحله شناسایی بسنده شده است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر ورود جدی‌تر دستگاه‌ها به موضوع آلودگی تصریح کرد: نمی‌توان مسئولیت آلودگی را صرفاً بر عهده سازمان محیط زیست یا دستگاه دیگری گذاشت. همه بخش‌ها باید بپذیرند که در این حوزه مسئولیت دارند و لازم است برای حل مسئله ورود جدی‌تر و عملیاتی داشته باشند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستورالعمل‌های موجود در حوزه پایش آلودگی اصناف گفت: دستورالعمل‌ها وحی منزل نیستند و اگر در عمل اشکال یا نقصی در آن‌ها دیده می‌شود باید اصلاح شوند.

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227672
  • فیلم/ پشیمانی هانیه غلامی: کاش نمی گفتم متاهلم / به ضررم شد

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.