جنگ برای زنده ماندن/ بقای بی‌رحمانه، رینگ بوکس ۱۸ نفره فوتبال ایران

ورزش سه سه شنبه 02 تیر 1405 - 07:01
لیگ برتر فصل آینده فقط قهرمان نمی‌خواهد؛ چهار قربانی هم می‌خواهد. حالا برای فرار از سقوط داغ‌ترین جنگ ممکن شکل خواهد گرفت.

به گزارش "ورزش سه" طبق مصوبه هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، در پایان بیست‌ و ششمین دوره لیگ برتر، چهار تیم از سطح اول فوتبال ایران به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد؛ تصمیمی که می‌تواند یکی از عجیب‌ترین و نفس‌گیرترین رقابت‌های بقا در سال‌های اخیر را رقم بزند.

پس از آنکه بیست ‌و پنجمین دوره لیگ برتر به دلیل ناتمام ماندن مسابقات با فرمت معمول به پایان نرسید و ساختار لیگ برای فصل بعد به ۱۸ تیم افزایش یافت، از ابتدا مشخص بود که این تغییر دائمی نخواهد بود. حالا قرار است تنها پس از یک فصل، با سقوط چهار تیم، تعداد تیم‌های لیگ برتر دوباره به فرمت سنتی ۱۶ تیمی بازگردد.

این موضوع باعث می‌شود معادلات انتهای جدول به شکل قابل توجهی تغییر کند. در شرایط عادی، معمولاً چند تیم برای فرار از دو سهمیه سقوط رقابت می‌کنند، اما این بار چهار جایگاه سقوط وجود خواهد داشت و همین مسئله می‌تواند بخش بزرگی از جدول را تا هفته‌های پایانی درگیر خطر سقوط نگه دارد. حتی تیم‌هایی که در فصل‌های گذشته با فاصله‌ای امن در میانه جدول قرار می‌گرفتند، این بار ممکن است تا هفته‌های آخر دغدغه بقا داشته باشند.

به همین دلیل انتظار می‌رود فصل آینده از نظر رقابت در پایین جدول، فشرده‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از همیشه باشد. هر امتیاز ارزش مضاعفی پیدا خواهد کرد و احتمالاً شاهد یکی از سخت‌ترین نبردهای بقا در تاریخ لیگ برتر خواهیم بود؛ نبردی که هدف آن نه فقط فرار از دو جایگاه آخر، بلکه دور ماندن از چهار پله سقوط است.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.