ترامپ در بحبوحه مذاکرات سوئیس ایران را تهدید کرده و پیام های هشدارآمیز داده است، موضوعی که به باور کاربران خارجی در تصمیم گیریهای طرف ایرانی تاثیری ندارد.
فعالان بین المللی با انتقاد از تهدیدات ضد ایرانی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به تکرار رفتارهای قلدرمآبانه متهم کرده و در عین حال تاکید کردند این رویکرد عزم ایرانی ها برای حفاظت از امنیت ملی شان را خدشه دار نخواهد کرد.
رئیسجمهور آمریکا روز گذشته (یکشنبه) با انتشار پیامی هشدار داد که «ایران باید فوراً نیروهای نیابتیِ بسیار پرهزینه خود در لبنان را از دردسرآفرینی بازدارد. اگر این کار را نکند، دوباره بسیار سخت به ایران ضربه خواهیم زد؛ همانطور که هفته گذشته انجام دادیم، اما این بار شدیدتر.»وی همچنین در مصاحبه با فاکسنیوز مدعی شد که به طرف ایرانی گفته است: «اگر تنگه هرمز را ببندید، کشوری نخواهید داشت. حتی نمیتوانید به کشور لعنتی خودتان برگردید.»بسیاری از کاربران استفاده از چنین تعبیرهایی را بازگشت به دوران قرون وسطی و دوران قدرت گانگسترهای خشونت طلب آمریکایی تعبیر می کنند.
در ادامه اظهارات تعدادی از کاربران در این باره آمده است:
این واقعاً خبر بزرگی است که ترامپ شروع به شبیه شدن به گانگسترهایی کرده که از تهدید به عنوان سلاح علیه دشمنشان استفاده میکنند، در حالی که رئیس جمهور دونالد ترامپ باید فهمیده باشد که تهدید و دیپلماسی را نمیتوان با هم پیش برد.
بهترین کاری که ایران میتواند انجام دهد این است که راه تنگه را ببندد. جهان از غولهای شیطانی اپستین ترامپ/بیبی خسته شده است.
ترامپ زبان دیپلماتیک سرش نمی شود.او مثل مونولوگهای تبهکاران فیلم ها صحبت میکند و به نوعی آن را سیاست خارجی مینامد.
منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.