روایت رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران از مذاکرات سوئیس؛ هم با موشک پاسخ می‌دهیم، هم با مذاکره حل می‌کنیم

همشهری آنلاین دوشنبه 01 تیر 1405 - 23:33
رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران گفت: پایان جنگ و رفع محاصره با گفت‌وگو، به روش مبارزه و با اتکا به قدرت میدان نهایی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران در پرواز بازگشت از مذاکرات چهارجانبه سوئیس با اشاره به پیوند میدان و دیپلماسی در روند پایان جنگ و رفع محاصره گفت: سفر به سوئیس برای مذاکرات چهارجانبه، دقیقاً در امتداد میدان نظامی بود.

او با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران «با افتخار، قدرت و شجاعت» این پیروزی بزرگ را به دست آوردند، افزود: در مقطع آتش‌بس و پایان جنگ، این بخش را با مذاکره پیش بردیم. اگر در اجرای آن اشکالاتی پیش بیاید، در پاسخ می‌توانیم هم با موشک پاسخ دهیم و هم با مذاکره آن را حل کنیم.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران با تأکید بر هماهنگی کامل میان نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: طبیعتاً همه ما، چه نیروهای مسلح و چه دستگاه دیپلماسی، مرتب با یکدیگر در ارتباط هستیم. بنده نیز دیپلمات نیستم؛ یک رزمنده‌ام.دیپلماسی را دنبال کردیم و دیدید که پایان جنگ و رفع محاصره را با گفت‌وگو، به روش مبارزه و با اتکا به قدرت میدان نهایی کردیم. عرصه دیپلماسی و میدان، مکمل یکدیگر هستند.

رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران همچنین درباره موضوع لبنان گفت: از وقتی وارد مذاکرات سوئیس شدیم، دیدیم که آتش دشمن علیه لبنان قطع شده و بخش عمده‌ای از مردم به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

قالیباف افزود: ان‌شاءالله با تصمیمی که در سوئیس گرفته شد، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی لبنان را در این گفت‌وگوها به نتیجه می‌رسانیم و تا رسیدن به نتیجه، آن را رها نخواهیم کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.