آنچه در سوئیس گذشت/ روایت منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی

فرارو دوشنبه 01 تیر 1405 - 11:35
منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی تاکید کرد: تا این لحظه مذاکراتی درباره هسته‌ای صورت نگرفته و ایران منتظر تحقق بند 13 است. تا زمانی که بند 13 محقق نشود، در واقع زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای فرانرسیده است.

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی، نکاتی را از آنچه که در مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس گذشت، تشریح کرد.

بر اساس بیانیه قطر و پاکستان که سحرگاه امروز به وقت تهران منتشر شد، یک واحد رفع تنازع با حضور ایران، آمریکا، لبنان و با تسهیل‌گری قطر و پاکستان تشکیل خواهد شد که به اجرای بند یک در لبنان نظارت کند.

بنابراین ایران علیرغم میل آمریکا و اسرائیل، بخشی از ماجرای امنیت در لبنان است و توانست ترتیباتی برای ماده یک در زمینه لبنان ایجاد کند.

تا این لحظه مذاکراتی درباره هسته‌ای صورت نگرفته و ایران منتظر تحقق بند 13 است. تا زمانی که بند 13 محقق نشود، در واقع زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای فرانرسیده است.

این منبع همچنین اعلام کرد که در سوئیس، هیچ مذاکره‌ای با رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت نگرفت.

در مذاکرات سوئیس موضوع آزادسازی اموال ایران و همچنین صدور اسقاطیه‌های تحریم فروش نفت، پتروشیمی و مشتقات ایران صورت گرفت و این انتظار وحود دارد که اطلاعیه اسقاطیه روی سایت خزانه‌داری آمریکا منتشر شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.