امحاء 11 هزار بوته خشخاش در صالح‌آباد/ 10 متهم دستگیر شدند

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 01 تیر 1405 - 10:30
فرمانده انتظامی صالح‌آباد از شناسایی و امحاء 10 مزرعه کشت غیرمجاز خشخاش در چند نقطه از این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صالح آباد، سرهنگ رضا شامکوئیان، فرمانده انتظامی شهرستان صالح‌آباد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در پی رصدهای دقیق اطلاعاتی و دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر کشت غیرمجاز گیاهان مواد مخدر در برخی نقاط و روستاهای شهرستان صالح‌آباد، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: پس از تأیید صحت گزارش‌ها و با اخذ دستور قضایی، عوامل انتظامی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند و در بررسی‌های انجام‌شده، 10 مزرعه مجزا که زیر کشت گیاه ممنوعه خشخاش بودند، شناسایی شد.

فرمانده انتظامی صالح‌آباد ادامه داد: در این عملیات، حدود 11 هزار بوته خشخاش در همان محل امحاء و معدوم شد و در همین رابطه، چندین پرونده قضایی تشکیل و 10 نفر از متهمان که از عوامل اصلی و مالکان این مزارع بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ شامکوئیان با تأکید بر عزم جدی پلیس در مقابله با هرگونه کشت و توزیع مواد مخدر تصریح کرد: پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از اراضی کشاورزی، سلامت جوانان و امنیت روانی خانواده‌ها را به خطر بیندازند.

وی همچنین با اشاره به نقش مردم در تأمین امنیت اجتماعی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در زمینه کشت، نگهداری یا جابه‌جایی مواد مخدر، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی پلیس گزارش دهند تا برخورد قانونی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.