به گزارش خبرنگار گروه سیاسی، خبرگزاری تسنیم، ایمان عطارزاده، سخنگوی ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید، در نشست خبری ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتالله العظمی سیدعلی خامنهای، اظهار داشت: مطلب اولی که به نظرم خوب است در مورد آن با ملت بزرگ ایران صحبت کنیم، این است که پس از بیش از صد و خوردهای روز از شهادت حضرت آقا، مراسم وداع، تشییع و تدفین امام شهیدمان در روزهای آینده در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: مردم عزیز ایران و همه دلدادگان به مکتب مقاومت و امام شهیدمان بدانند که از نخستین روزهای پس از شهادت رهبر شهیدمان، بهویژه در دوران مسئولیت شهید دکتر لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، مقدمات برگزاری مراسم تشییع حضرت آقا و حتی اقدامات اجرایی برای برگزاری مراسم در مصلای تهران انجام شد. اما به دلیل شرایط جنگ و هجوم وحشیانه دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی به کشورمان و با توجه به اینکه حفظ سلامت، امنیت و ایمنی مردم برای بیت شریف و دستاندرکاران برگزاری مراسم در اولویت نخست قرار داشت، زمان برگزاری مراسم تشییع رهبر شهیدمان به تعویق افتاد.
عطارزاده خاطرنشان کرد: اگرچه پس از آن نیز در چند نوبت برنامهریزی برای برگزاری مراسم انجام شد، اما با در نظر گرفتن جمیع جهات، بررسیهای کارشناسی، بهرهگیری از تجربیات مسئولان برگزاری مراسمهای مشابه و همچنین بهمنظور فراهم کردن شرایط مناسب برای پذیرش خیل عظیم عاشقان، دلدادگان و دوستداران رهبر شهیدمان در داخل و خارج از کشور، در نهایت در ستاد برگزاری مراسم تصمیم گرفته شد زمانی برای برگزاری مراسم اعلام شود که همه شرایط و ملاحظات اجرایی در آن لحاظ شده باشد.
وی ادامه داد: نکته دوم این است که برای برگزاری مراسم وداع، تشییع و تدفین امام مجاهد شهید که از این پس با عنوان «مراسم بدرقه آقای شهید ایران» برگزار خواهد شد ـ شعار «باید برخاست» و نماد «مشت گرهکرده» انتخاب شده است.
عطارزاده افزود: این نماد برگرفته از پیام رهبر عزیز انقلاب اسلامی است که پس از شهادت فرمودند پیکر مطهر رهبر شهیدمان را در حالی زیارت کردهاند که مشت دست چپ ایشان گره کرده بود. این وضعیت، نماد ایستادگی بود و به همین دلیل مشت گرهکرده به عنوان نماد این مراسم انتخاب شد.
وی تصریح کرد: در فضای بینالمللی، بهویژه در فضای عربی، در کنار شعار «باید برخاست» که در داخل کشور محور فعالیتها خواهد بود، شعار «قوموا لله» نیز به عنوان شعار مراسم در نظر گرفته شده است.
سخنگوی ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید خاطرنشان کرد: همانگونه که در اطلاعیه شماره 4 ستاد برگزاری مراسم که در رسانه خامنهای.ir نیز منتشر شد، توضیحات مفصل، جامع و کاملی درباره علت انتخاب شعار و مفهوم مشت گرهکرده به عنوان نماد مراسم ارائه شده است؛ اما به صورت مختصر باید گفت که «باید برخاست» امتداد همان «قیام لله» است که در آستانه چهاردهم خرداد امسال از سوی رهبر عزیز انقلاب اسلامی به عنوان زیربنای مکتب خمینی کبیر و خامنهای شهید معرفی شد.
وی افزود: همان قیامی که از خرداد سال 1342 با نهضت امام خمینی(ره) آغاز شد و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 به ثمر نشست؛ یعنی خون پاک امام و رهبر شهید ما آنچنان جوشان است که اجازه سکون و توقف را به هیچ دلدادهای نمیدهد.
عطارزاده تأکید کرد: «باید برخاست» یعنی عهد و پیمانی که مردمِ مبعوثشده با خون رهبر شهیدشان بستهاند و تا پای جان به وفای آن ایستادهاند.
در حال تکمیل...