«رفتی و چشم برام گذاشتی» وقتی معین راوی یک جدایی تلخ می شود

رکنا دوشنبه 01 تیر 1405 - 08:14
​قطعه «رفتی و چشم برام گذاشتی» با الهام از صدای معین و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید شده است. این اثر با فضایی سرشار از دلتنگی و حس تنهایی، داستان عاشقی را روایت می‌کند که پس از رفتن محبوبش با خاطرات گذشته زندگی می‌کند.

عشق و جدایی از ماندگارترین مضامین موسیقی فارسی هستند؛ موضوعاتی که همواره توانسته‌اند با احساسات مخاطبان ارتباط برقرار کنند. قطعه «رفتی و چشم برام گذاشتی» نیز در همین مسیر حرکت می‌کند و روایتگر اندوه فردی است که پس از پایان یک رابطه، در تنهایی و بی‌خبری از معشوق خود روزگار می‌گذراند.

این اثر با جملاتی همچون «رفتی و چشم برام گذاشتی» و «تو این قفس تنهام گذاشتی» فضایی غم‌انگیز و احساسی را ترسیم می‌کند. راوی در این ترانه از فقدان کسی سخن می‌گوید که روزگاری مهم‌ترین بخش زندگی او بوده و اکنون تنها خاطراتش باقی مانده است.

نسخه منتشرشده این قطعه با کمک هوش مصنوعی و با الگوبرداری از ویژگی‌های صوتی معین ساخته شده است. معین از محبوب‌ترین خوانندگان موسیقی فارسی به شمار می‌رود که آثار عاشقانه و احساسی او طی چند دهه گذشته در میان مخاطبان فارسی‌زبان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

فضای ملودیک و مضمون عاطفی «رفتی و چشم برام گذاشتی» نیز به گونه‌ای است که بسیاری از شنوندگان را به یاد ترانه‌های خاطره‌انگیز و عاشقانه می‌اندازد. همین موضوع باعث شده این اثر در میان علاقه‌مندان به موسیقی احساسی مورد توجه قرار گیرد.

این قطعه یک اثر رسمی از معین محسوب نمی‌شود و با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید شده است. با این حال، حال‌وهوای نوستالژیک و روایت احساسی آن سبب شده مخاطبان بسیاری به شنیدن و بازنشر آن در فضای مجازی روی بیاورند

 

پایان خبر / رکنا / کدخبر 1227155
  • فیلم پشت صحنه ساخت انمیشن داستان اسباب بازی ها

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.