نجات ۴۰۰ گربه ربوده شده برای مصرف خوراکی

فرارو چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 16:03
پلیس ویتنام ۴۰۰ گربه ربوده شده را که برای مصرف خوراکی قاچاق شده بودند را نجات داد.

 پلیس ویتنام با متلاشی کردن یک باند بزرگ سرقت حیوانات خانگی در هوشی‌مین، بیش از ۴۰۰ گربه زنده را که برای ذبح و مصرف خوراکی قاچاق شده بودند، نجات داد.

به گزارش فرارو، بر اساس بیانیه انجمن حمایت از حقوق حیوانات، تاکنون دست‌کم ۴۰ گربه ربوده‌شده به صاحبانشان بازگردانده شده‌اند. پلیس در جریان این عملیات، ۹ نفر را بازداشت و علاوه بر حیوانات زنده، جسد یخ‌زده ۸۰ گربه را نیز کشف و ضبط کرده است.

اگرچه مصرف گوشت سگ و گربه در ویتنام قانونی است و رستوران‌ها مجوز فروش آن را دارند، اما فروشندگان ملزم به ارائه گواهی اصالت و منشأ قانونی حیوانات هستند.

متهمان این پرونده اعتراف کرده‌اند که طی سه سال گذشته به سرقت و به دام انداختن گربه‌ها در سراسر جنوب ویتنام مشغول بوده‌اند.

با وجود موفقیت‌آمیز بودن این عملیات، گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۰۰ قلاده از گربه‌های نجات‌یافته به دلیل شرایط سخت اسارت تلف شده‌اند و تلاش‌ها برای نجات و نگهداری مبرم بقیه حیوانات در ایستگاه پلیس ادامه دارد.

 

8h

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.