سقوط بمب‌افکن B-52 آمریکا/ احتمالا 8 نفر کشته شده اند

اقتصادنیوز سه شنبه 26 خرداد 1405 - 05:18
اقتصادنیوز: یک فروند هواپیمای بمب‌افکن بی-۵۲ اندکی پس از برخاستن در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در کالیفرنیا سقوط کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع خبری آمریکایی اعلام کردند یک فروند هواپیمای بمب‌افکن بی-۵۲ اندکی پس از برخاستن در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در کالیفرنیا سقوط کرد.

ارتش ایالات متحده در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که پس از سقوط هواپیما حدود ساعت ۱۱:۲۰ پیش از ظهر به‌وقت در پایگاه نیروی هوایی ادواردز، تیم‌های اورژانس در حال امدادرسانی هستند.

سی‌ان‌ان: احتمالاً ۸ خدمه در سقوط بمب‌افکن بی-۵۲ جان باخته باشند

پایگاه نیروی هوایی ادواردز اعلام کرد که گمان می‌رود هشت نفر از خدمه یک بمب‌افکن بی‌-۵۲ که روز دوشنبه اندکی پس از برخاستن از پایگاهی در شمال‌شرق لس‌آنجلس سقوط کرد، جان باخته باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته شبکه سی‌ان‌ان، نیروهای امدادی بلافاصله به محل سقوط بمب‌افکن راهبردی بی-۵۲ اعزام شدند. این حادثه ستون عظیمی از دود سیاه بر جای گذاشت.

مقامات اعلام کردند این بمب‌افکن در حال انجام یک ماموریت آزمایشی معمول بوده و ساعت ۱۱:۲۰ صبح به وقت محلی به پرواز درآمده بود. آن‌ها افزودند که «نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که امکان زنده ماندن در این سانحه وجود نداشته است.»

همچنین یک منبع در مرکز کنترل ترافیک هوایی آمریکا به خبرگزاری تاس گفت که پس از سقوط این بمب‌افکن راهبردی، پرواز انواع هواپیماها در شعاع ۱۳ کیلومتری پایگاه هوایی ادواردز در کالیفرنیا ممنوع شده است.

این منبع اظهار داشت: «پرواز همه انواع هواپیماها تا ارتفاع ۱۰۰ متر در شعاع ۱۳ کیلومتری پایگاه هوایی ادواردز ممنوع است.»

وی افزود که فرودگاه این پایگاه تا حدود ساعت ۵:۰۰ بامداد به وقت گرینویچ بسته خواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.