حامد پاک طینت
نفت بیشترین اثر را دریافت می کند. همان خریدار سابق به تخفیف کمتری نفت را با نرخ امروز که کاهشی است خواهد خرید.
معدن اثر مثبت جدی خواهد دید. پتروشیمی و فولاد برغم بازگشت نسبی، از آسیب جنگ رنج می برند و بیش از آرزوی ارزآوری باید برای واردات تجهیزات دست بکار شوند در غیر اینصورت صنایع پایین دستی در رکود باقی خواهند ماند.
ساخت و ساز وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد هرچند این بخش به ثبات بلندمدت نیاز دارد.
بخش تجاری در یک دریچه زمانی محدود صاحب یک فرصت طلایی و تاریخی می شود که باید به بهترین نحو از آن بهره مند شود.
کشاورزی و خدمات که در حال حاضر حال و روز خوشی ندارد هم کمترین تاثیر را می پذیرند.
چشمها اما به دولت است که با منابع آزاد شده و درآمد حاصله چه می کند. اگر غالب آن در بخش زیرساخت بویژه انرژی که بزرگترین نقطه ضعف ماست هزینه شود می توان امید داشت که یکی دو سال متفاوت در انتظار باشد و اگر تبدیل به سوبسیدهای رنگارنگ شد به نقطه سر خط بر می گردیم!
کانال تلگرامی مجمع فعالان اقتصادی