پرسش کره جنوبی؛ آتش بس منجر به بازگشایی تنگه هرمز می‌شود؟

فرارو دوشنبه 25 خرداد 1405 - 19:09
دفتر ریاست جمهوری کره اعلام کرد: هنوز باید دید که آیا آتش‌بس میان ایران و آمریکا می‌تواند به‌طور فوری به بازگشایی کامل تنگه هرمز منجر شود یا خیر.

فرارو- رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، لی جائه‌میونگ، روز دوشنبه از تفاهم آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده استقبال کرد و آن را گامی مثبت در جهت بازگشت ثبات به منطقه و بهبود امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز دانست.

به گزارش فرارو به نقل از یونهاپ، رییس جمهور که در جریان سفر اروپایی خود در ایتالیا به سر می‌برد، در پیامی ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک طرف‌های درگیر، ابراز امیدواری کرد که این توافق زمینه‌ساز صلح پایدار در خاورمیانه شود.

او در پیام خود نوشت: «از طریق این توافق، مشتاقانه منتظر بازگشت سریع صلح و ثبات در خاورمیانه و ایجاد پایه‌ای برای امنیت و رفاه مردم منطقه هستم.»

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی همچنین با اشاره به اهمیت تنگه هرمز در تامین انرژی جهانی گفت: « انتظار می‌رود با کاهش تنش‌ها، مسیرهای کشتیرانی از جمله برای کشتی‌ها و ملوانان کره‌جنوبی نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به وضعیت عادی بازگردد

در همین حال، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نیز با استقبال از این توافق، اعلام کرد هنوز باید دید که آیا آتش‌بس می‌تواند به‌طور فوری به بازگشایی کامل تنگه هرمز منجر شود یا خیر.

یک مقام ارشد ریاست‌جمهوری این کشور نیز این توافق را گامی در مسیر درست توصیف کرد و گفت: «این موضوع از آن جهت برای ما اهمیت دارد که شامل بازگشایی تنگه هرمز نیز می‌شود.»

این مقام در عین حال هشدار داد که همچنان ابهام‌هایی درباره اجرای کامل توافق وجود دارد و احتمال تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر روند آتش‌بس نیز مطرح است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.