یک مقام امریکایی: به توافق بسیار محکمی با ایران رسیدیم

فرارو شنبه 23 خرداد 1405 - 19:10
یک رسانه عربی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی چارچوب توافق احتمالی ایران و آمریکا را «بسیار محکم» توصیف کرد.

فرارو-  یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که واشنگتن به یک توافق «بسیار محکم» با ایران دست یافته است؛ این توافق که به گفته او، بازگشایی تنگه هرمز یکی از محورهای اصلی آن به شمار می‌رود. 

به گزارش فرارو به نقل از الجزیره، این مقام آمریکایی اظهار داشت: «ما معتقدیم که به توافق بسیار محکمی با ایران رسیده‌ایم و اظهارات امروز پاکستان این موضوع را تایید می‌کند.» 

وی در ادامه مدعی شد که بر اساس این توافق، «ایران به عنوان یک شرط اساسی ملزم به باز کردن تنگه هرمز می‌شود» و این گذرگاه راهبردی دریایی «احتمالا بدون هیچ هزینه‌ای» بازگشایی خواهد شد. 

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که ایالات متحده همزمان با باز شدن تنگه هرمز، محاصره دریایی خود علیه ایران را لغو خواهد کرد. 

به گفته وی، مرحله پس از بازگشایی تنگه هرمز با اجرای یک عملیات گسترده و همزمان برای پاکسازی مین‌های دریایی همراه خواهد بود تا امنیت کشتیرانی در این مسیر حیاتی تأمین شود. 

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که بریتانیا و فرانسه نیز درباره تشکیل یک ائتلاف دریایی رایزنی کرده‌اند و کشتی‌های جنگی خود را برای مشارکت در عملیات مین‌روبی در تنگه هرمز آماده کرده‌اند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.