چرا دولت مجبور است چشمش را بر کشت خشخاش ببندد؟

فرارو شنبه 23 خرداد 1405 - 11:06
برای دولت، بهترین راه مبارزه با کشت خشخاش، در دسترس قراردادن مشاغل شرافتمندانه و حمایت از تولید در شهرهای کوچک و بزرگ کشور است که بتوان با درآمد آن‌ها در این روزگار دشوار، زندگی را گذراند.

روزنامه اطلاعات در یادداشت به کشت خشخاش در برخی از استان های کشور پرداخت. در بخشی از این یادداشت آمده است: «تا وقتی فشار اقتصادی بر شانه‌های مردم سنگینی می‌کند و تورم افسارگسیخته، امرار معاش را برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار ساخته است، نمی‌توان به راحتی از مردمی که در استان‌های دور از پایتخت، کشت خشخاش را یکی از درآمدزاترین مشاغل ممکن یافته‌اند، توقع داشت با یک پیامک، این کار را کنار بگذارند.

محصولات کشاورزی دیگری وجود دارند که می‎توان با استفاده از مشوق‌های مختلف، آموزش زهکشی درست و آبیاری قطره‌ای و سرمایه‌گذاری روی تولیدات دیمی، کشاورزان را به سمت کشت آن‌ها سوق داد، وگرنه حتی اگر مزارع خشخاش با بگیر و ببند مواجه شوند، تبعات آن چیزی جز مهاجرت صاحبان آن‌ها به شهرهای بزرگ و روی آوردنشان به مشاغل کاذب یا جرایم سنگین‌تر نخواهد بود.

برای دولت، بهترین راه مبارزه با کشت خشخاش، در دسترس قراردادن مشاغل شرافتمندانه و حمایت از تولید در شهرهای کوچک و بزرگ کشور است که بتوان با درآمد آن‌ها در این روزگار دشوار، زندگی را گذراند، وگرنه یا دوباره با سیل مهاجرت و خشم معترضانی روبه‌رو خواهیم شد که این وضعیت را برنمی‌تابند یا دولت مجبور خواهد شد چشم به روی مجرمانی ببندد که به بهانه «مصارف دارویی»، به کشت خشخاش رو می‌آورند.»

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.