طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد

فرارو پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 00:13
متخلفان از این حکم به دادگاه‌های نظامی ارجاع داده خواهند شد، بدون اینکه ماهیت مجازات‌های در انتظار آنها فاش شود. همچنین، کارمندان دادگاه‌های نظامی وظیفه نظارت بر رعایت این ممنوعیت در میان کارمندان دولتی را بر عهده خواهند داشت.

«هبت‌الله آخوندزاده»، رهبر «طالبان» افغانستان با صدور حکمی، استفاده از تلفن هوشمند را برای همه اعضای این گروه و کارمندان دولتی ممنوع کرده و هشدار داده است که متخلفان تحت پیگرد قانونی نظامی قرار خواهند گرفت.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک سند صادر شده از سوی هبت‌الله آخوندزاده، رهبر  طالبان، نشان می‌دهد که استفاده از تلفن هوشمند برای اعضای این گروه و کارمندان دولتی به طور کامل ممنوع شده است.

 متخلفان از این حکم به دادگاه‌های نظامی ارجاع داده خواهند شد، بدون اینکه ماهیت مجازات‌های در انتظار آنها فاش شود. همچنین، کارمندان دادگاه‌های نظامی وظیفه نظارت بر رعایت این ممنوعیت در میان کارمندان دولتی را بر عهده خواهند داشت.

وزارت دادگستری  طالبان  این فرمان را به رؤسای دادگاه‌های نظامی وابسته به دادگاه عالی  طالبان  در هشت منطقه در سراسر کشور ارسال کرده است. همچنین، فرماندهان پلیس و رؤسای دستگاه‌های اطلاعاتی در این مناطق از این دستور مطلع شده‌اند.

بر اساس این سند، به مسئولان دادگاه‌های نظامی دستور داده شده است که از رعایت کامل این حکم اطمینان حاصل کرده و به رهبری  طالبان  در مورد اجرای آن تضمین دهند. همچنین، یک لیست نظارتی ویژه ایجاد شده است که در آن نام هر فرد تحت نظارت، موقعیت او، محل کار، نام شرکت مخابراتی و شماره تلفن وی ثبت می‌شود.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.