هند حمله به نفتکشی در سواحل عمان را محکوم کرد

فرارو چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 19:55
وزرات خارجه هند با انتشار بیانیه‌ای حمله به نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد نوشت: هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری و زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه باید پایان یابد و ناوبری و تجارت آزاد و بدون مانع از طریق آبراه‌های بین‌المللی در منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی باید در اسرع وقت احیا شود.

فرارو- وزارت خارجه هند ضمن محکوم کردن حمله به نفتکش «سیتیبیلو» در سواحل عمان اشاره داشت در این نفتکش 24 خدمه مشغول فعالیت بودند که 3 نفر آنها همچنان مفقود است.

به گزارش فرارو،  در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه هند در خصوص حمله به این کشتی آمده است: 

«ما حمله به کشتی تجاری ستبلو در سواحل عمان را که اوایل امروز رخ داد، محکوم می‌کنیم. از ۲۴ خدمه هندی حاضر در کشتی، تاکنون ۲۱ هندی نجات یافته‌اند و طبق گزارش‌ها ۳ هندی مفقود شده‌اند. سفارت ما در عمان از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و به طور فعال با مقامات عمانی در عملیات جستجو و نجات در حال انجام هماهنگی می‌کند. 

ادامه حملات به کشتی‌ها در منطقه عمیقا نگران‌کننده و نتیجه مستقیم درگیری‌های جاری در منطقه است. ما درخواست خود را برای کاهش فوری تنش‌ها و پایان مذاکرات جاری برای یافتن راه‌حلی دیپلماتیک به منظور بازگشت صلح و ثبات به منطقه تکرار می‌کنیم. هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری و زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه باید پایان یابد و ناوبری و تجارت آزاد و بدون مانع از طریق آبراه‌های بین‌المللی در منطقه مطابق با قوانین بین‌المللی باید در اسرع وقت احیا شود.»

وزارت خارجه هند

 

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.