نظر تحلیلگر عراقی درباره میزان خسارت آمریکا در جنگ ایران

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 03:21
در حالی که مخالفت‌های داخلی در آمریکا درباره هزینه‌های جنگ و پیامدهای آن بر اقتصاد این کشور وجود دارد، یک تحلیلگر سیاسی عراقی تأیید کرد که خسارات آمریکا در پوشش هزینه‌های تجاوز علیه ایران تقریباً به ۲۹ میلیارد دلار رسیده است،

به گزارش ایسنا، خالد الفهداوی، تحلیلگر سیاسی عراقی به خبرگزاری المعلومه گفت: «خسارات وارده به آمریکا در نتیجه تجاوز به ایران و بستن تنگه هرمز، هزینه‌های قابل توجهی بوده و به ۲۹ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که خشم و انزجار شهروندان آمریکایی در مورد هزینه‌های جنگ و تأثیر آن بر اقتصاد کشور منجر به افزایش مالیات شده است.»

وی افزود: «خسارات وارده به کشورهای جهان در نتیجه تجاوز علیه ایران قابل توجه است و به دلیل وابستگی آنها به درآمدهای نفتی، نمی‌توان آن را به طور دقیق محاسبه کرد.»

او توضیح داد که «دولت ترامپ برای جبران ضررهای خود در پوشش هزینه‌های جنگ، استراتژی مانور در خرید یا فروش نفت را به کار گرفته است».

الفهداوی افزود که «طولانی شدن جنگ، ضررهای مالی قابل توجهی برای واشنگتن به همراه دارد، بنابراین هر از گاهی پس از شکست در دستیابی به اهداف نظامی، به انجام مذاکرات برای دستیابی به آنها متوسل می‌شود».

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.