انتقاد صریح ایران از قطعنامه‌سازی ضد ایرانی در شورای حکام

عصر ایران سه شنبه 19 خرداد 1405 - 19:26
معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی، تأکید کرد که شورای حکام نباید ابزاری برای سفیدشویی تجاوز نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران و فشار بر کشور قربانی قرار گیرد.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در پیامی درباره ‏پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام تاکید کرد: شورای حکام نباید محل سفیدشویی تجاوز نظامی و انتقال هزینه آن به کشور قربانی باشد.

غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه ایکس خود نوشت: 

همانگونه که در اسناد آژانس نیز ثبت شده است، حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا به تأسیسات هسته‌ای ایران، فعالیت‌های راستی‌آزمایی را متوقف و بازرسان آژانس را به دلایل ایمنی از ایران خارج کرد. اکنون آمریکا می‌خواهد آثار حمله غیرقانونی خود را به پرونده‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کند.

این وارونگی مسئولیت است: تأسیسات تحت پادمان را هدف قرار می‌دهند، ایمنی هسته‌ای و امکان راستی‌آزمایی را مختل می‌کنند، سپس از شورای حکام برای فشار بر ایران استفاده می‌کنند.

شورای حکام نباید محل سفیدشویی تجاوز نظامی و انتقال هزینه آن به کشور قربانی باشد. حمله به تأسیسات تحت نظارت آژانس و ایجاد اخلال در مسیر راستی‌آزمایی، باید موضوع مسئولیت بین‌المللی عاملان آن باشد نه مبنایی برای صدور قطعنامه علیه کشوری که قربانی این اقدامات بوده است.

پادمان با قطعنامه‌سازی تقویت نمی‌شود؛ با محکومیت حمله به تأسیسات تحت پادمان، احترام به حقوق اعضا، پاسخگو کردن متجاوزان نظامی و بازگرداندن آژانس به مسیر فنی و بی‌طرفانه تقویت می‌شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.