خلبانان بالگرد آمریکایی نجات یافتند؟

فرارو سه شنبه 19 خرداد 1405 - 16:54
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو خدمه بالگرد نظامی این کشور پس از سقوط بالگرد آپاچی در تنگه هرمز نجات پیدا کردند.

فرارو- رسانه‌ای  آمریکایی مدعی شد: «یک شناور سطحی بدون سرنشین نیروی دریایی ایالات متحده (USV) که توسط گروه ویژه ۵۹ اداره می‌شود، پس از سقوط یک بالگرد تهاجمی AH-64 آپاچی ارتش ایالات متحده در تنگه هرمز، به نجات دو خدمه کمک کرد.»

به گزارش فرارو به نقل از رویترز،   دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه مدعی شد که دو خدمه بالگرد نظامی این کشور پس از سقوط بالگرد آپاچی در تنگه هرمز تحت کنترل ایران، با کمک یک پهپاد نیروی دریایی آمریکا نجات یافته و حالشان «خوب» است.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) نیز به رویترز گفته است یک پهپاد سطحی نیروی دریایی، این دو نفر را از آب‌های تنگه پیدا کرده و عملیات نجات را انجام داده است. به ادعای سنتکام، این افراد ظرف حدود دو ساعت نجات یافته و وضعیت پایداری داشته‌اند.

با این حال هنوز مشخص نیست که چه حادثه‌ای برای آن رخ داده است. ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره علت سقوط گفت گزارش رسمی این حادثه بعدا منتشر خواهد شد.

رویترز

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.