روایت حسین موسویان از پیام شلیک ایران به اسرائیل و فرود یک هواپیمای امارتی در مهرآباد

فرارو سه شنبه 19 خرداد 1405 - 09:58
ایران با حمله به اسرائیل پاسخ داد اما پایگاه‌های آمریکا را نزد و به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمله نکرد. عمده‌ترین دلیل حمله ایران، ایجاد شرایط برای شکستن بن‌بست‌های دیپلماسی و حمایت از لبنان بود.

 سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین و عضو اسبق شورای عالی امنیت ملی در شبکه ایکس نوشت: پیام اختصاصی از طرف پاکستان به رهبر ایران تحویل شد؛ قاعدتا در جهت حل مشکلات باقیمانده مذاکرات ایران و آمریکا بوده است. اسرائیل با حمله به بیروت و ضاحیه، آتش‌بس لبنان را شکست تا مانع توافق احتمالی آمریکا و ایران شود.

ایران با حمله به اسرائیل پاسخ داد اما پایگاه‌های آمریکا را نزد و به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حمله نکرد. عمده‌ترین دلیل حمله ایران، ایجاد شرایط برای شکستن بن‌بست‌های دیپلماسی و حمایت از لبنان بود.»

وی افزود: «همه موارد حاکی از یک جنگ مدیریت شده است. ترامپ به خاطر انتخابات نوامبر، جام جهانی و بحران انرژی و ایران هم به خاطر مشکلات کلان اقتصادی، نیازمند تسریع در پروسه توافق هستند. امروز در خبرها بود که یک هواپیمای اختصاصی از امارات وارد فرودگاه مهرآباد تهران شده؛ احتمالا پرواز کارگشا بوده باشد. شانس توافق کوتاه‌مدت آمریکا و ایران برای عبور از بحران جاری وجود دارد، اما برای صلحی پایدار نیازمند گفتگوهای جامع و جدی هستند. »

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.