سقوط بالگرد آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:05
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد، یک بالگرد متعلق به ارتش ایالات متحده در نزدیکی تنگه هرمز سقوط کرده و خدمه آن نجات یافتند. هنوز مشخص نیست چه چیزی منجر به این حادثه شده است.

به گزارش ایسنا، دو فرد مطلع که با روزنامه نیویورک تایمز صحبت کردند و در جریان این حادثه قرار داشتند، گفتند که یک هلیکوپتر آپاچی ارتش ایالات متحده روز دوشنبه در نزدیکی تنگه هرمز سقوط کرد و دو خدمه آن به سلامت نجات یافتند.

یکی از این افراد که نخواست نامش فاش شود و گفت که این حادثه در دست بررسی است، گفت: «هنوز مشخص نیست که آیا آپاچی توسط آتش ایران سرنگون شده، دچار نقص فنی شده یا مشکل دیگری داشته است.»

این حادثه پس از روزهایی رخ داد که تنش‌ها در منطقه افزایش یافت و سپس فروکش کرد.

دولت ترامپ تا زمانی که نیویورک تایمز دوشنبه شب برای اظهار نظر با دفتر مطبوعاتی کاخ سفید تماس گرفت، اخبار مربوط به هلیکوپتر سرنگون شده را فاش نکرده بود.

سخنگوی رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله در مورد این حادثه بیانیه‌ای ارائه نکرد. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم به درخواست اظهار نظر پاسخی نداد.

ارتش ایالات متحده از آپاچی‌ها، و همچنین پهپادهای مسلح MQ-۹ Reaper و هواپیماهای تهاجمی F/A-۱۸ و F-۳۵، به عنوان بخشی از عملیات تهاجمی فرماندهی مرکزی برای به چالش کشیدن ایران در تنگه هرمز استفاده کرده است. آمریکا دست به محاصره بنادر ایران و تنگه هرمز زده است.

به گزارش نیویورک تایمز، ایران از زمان آغاز جنگ متجاوزانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در ۲۸ فوریه، حدود ۳۰ پهپاد بدون سرنشین ریپر را سرنگون کرده است و تعدادی از جت‌های جنگنده آمریکایی هم در اثر آتش خودی و ایران از دست رفته‌اند. اما این اولین آپاچی از دست رفته در تنش‌های جدید خواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.