تحلیل زیدآبادی از حذف نام ایران: به همین مضحکی!

فرارو دوشنبه 18 خرداد 1405 - 16:21
زیدآبادی نوشت: انگار از نظر گردانندگان این شبکه جمهوری‌اسلامی نه یک مفهوم، بلکه ترکیبی از خاک و منابع و جمعیت و در یک کلام یک کشور است.

احمد زید آبادی، تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: «یک شبکه تلویزیونی بدنام و بدعمل در آن سوی آب‌ها، کلا واژه ایران را از ادبیات خود حذف و جمهوری‌اسلامی را جایگزین آن کرده است! مثلا هر گاه ترامپ و سران اسرائیل از کلمه ایران استفاده می‌کنند، شبکه مذکور در نقل‌قول مستقیم نیز آن را به جمهوری‌اسلامی تغییر می‌دهد. هر حمله نظامی به خاک ایران را هم تحت عنوان حمله به جمهوری‌اسلامی منعکس می‌کند!» 

وی در ادامه افزود: «انگار از نظر گردانندگان این شبکه جمهوری‌اسلامی نه یک مفهوم، بلکه ترکیبی از خاک و منابع و جمعیت و در یک کلام یک کشور است! با این شیوه به زعم خود می‌خواهند حد فاصلی بین ایران و جمهوری اسلامی ترسیم کنند، اما عملا ایران را در جمهوری‌اسلامی مستحیل و موجودیتش را انکار می‌کنند! علاوه بر این، تغییر لفظ ایران در نقل‌قول‌های مستقیم از ترامپ و دیگران نوعی تقلید مهوع از رسانه‌هایی چون صدا و سیماست که برای مثال، در خبر می‌نویسند: ترامپ: ارتش تروریستی آمریکا آماده ازسرگیری جنگ است! یا نتانیاهو: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی اهدافی را در ضاحیه مورد حمله قرار داد! 

به همین مضحکی!»

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.