به گزارش رکنا، یکی از اعضای تیم خنثیسازی بمب نوپو با اشاره به یکی از ماموریتهای حساس در روزهای جنگ 40 روزه گفت: در یک عملیات به محل حادثه اعزام شدیم که یک بمب عملنکرده در سقف کاذب آشپزخانه یک ساختمان مسکونی قرار گرفته بود.
وی افزود: این بمب حدود یک تن وزن داشت و شرایط محل به گونهای بود که عملیات با ریسک بسیار بالا انجام میشد.
به گفته این عضو تیم، برای دسترسی به بمب، بخشی از سقف شکافته شد و نیروهای عملیاتی با همکاری یکدیگر موفق شدند این ماموریت را به سرانجام برسانند.
وی ادامه داد: پس از پایان عملیات، یکی از ساکنان که دقایقی قبل از محل خارج شده بود، به سراغ ما آمد و با قدردانی از نیروهای نوپو ابراز احساسات کرد.
این مامور تیم خنثیسازی گفت: آن فرد با وجود آگاهی از شرایط خطرناک عملیات، از نیروها قدردانی کرده و حتی قصد داشت دستان ما را ببوسد که ما از او خواستیم این کار را انجام ندهد.
وی در پایان تأکید کرد: چنین لحظاتی در کنار سختیهای ماموریت، ارزش کار نیروهای عملیاتی را دوچندان میکند.