پایان مرگبار یک سفر در نیجر/ مرگ 49 مسافر به خاطر تشنگی

فرارو جمعه 15 خرداد 1405 - 20:14
مقامات نیجر از جان باختن ۴۹ شهروند این کشور بر اثر تشنگی در یک منطقه بیابانی دورافتاده پس از خراب شدن کامیونی که با آن سفر می‌کردند، خبر دادند.

 به گفته مقامات منطقه آگادیس در شمال نیجر، ۴۹ شهروند این کشور بر اثر تشنگی جانشان را از دست دادند. قربانیان در شرایط بسیار سختی گیر افتاده بودند و به رغم تلاش راننده و برخی مسافران برای تعمیر کامیون، دمای بالا و کمبود آب و آذوقه، زنده ماندن آن‌ها را عملا غیرممکن کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از العین، بر اساس این گزارش، آن‌ها در نهایت از تشنگی جان باختند و در یک گور دسته‌جمعی دفن شدند. 

فقط ۲ نفر از آن‌ها پس از پیمودن بیش از ۵۰ کیلومتر در بیابان برای رسیدن به منبع آب، از این مصیبت جان سالم به در بردند. آن‌ها سپس به منطقه «اساماکا» سفر کردند و این فاجعه را به مقامات گزارش دادند. 

به گفته بازماندگان، این اتفاق در منطقه‌ای در مثلث مرزی بین نیجر، الجزایر و مالی رخ داد و این گروه پس از جشن عید قربان از مالی باز می‌گشتند. 

حادثه دوم؛ بیش از ۶۰ نفر در نزدیکی آساماکا نجات یافتند

در یک اتفاق مرتبط، مقامات نیجر، کامیون دیگری را تقریبا در ۶۰ کیلومتری «آساماکا» (منطقه‌ای بیابانی بین نیجر و الجزایر) پیدا کردند که حامل بیش از ۶۰ نفر بود که به دلیل خرابی باتری به مدت سه روز در صحرا گیر افتاده بودند. 

به گفته مقامات نیجر، به این افراد کمک شد و بعدا توانستند سفر خود را از سر بگیرند. 

این منطقه بیابانی که در مسیرهای مهاجرت نامنظم قرار دارد، یکی از خطرناک‌ترین مناطق ترانزیتی در آفریقا است که در آن حوادث تشنگی و خرابی وسایل نقلیه به دلیل آب و هوای نامساعد و کمبود خدمات اولیه مکررا" رخ می‌دهد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.