اسرائیل برای ۹ منطقه در جنوب لبنان دستور تخلیه صادر کرد

فرارو جمعه 15 خرداد 1405 - 13:15
صدور این هشدارها در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل با وجود اعلام آتش‌بس جدید با میانجی‌گری آمریکا در روز پنج‌شنبه، همچنان به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه مناطق مختلف لبنان ادامه می‌دهد.

با وجود آتش‌بس جدید در لبنان که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، ارتش اسرائیل برای دست کم ۹ شهر و روستا در جنوب لبنان هشدار تخلیه فوری صادر کرد و از ساکنان آن خواست به شمال رودخانه الزهرانی بروند!

به گزارش الجزیره، ارتش اسرائیل برای ساکنان سه شهر و روستای جنوب لبنان شامل عرنایه، عنقون و کفرکلا دستور تخلیه فوری صادر کرد.

آویخای ادرعی، سخنگوی عربی‌زبان ارتش اسرائیل، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از ساکنان چندین منطقه در جنوب لبنان خواست فوراً محل سکونت خود را ترک کرده و دست‌کم یک کیلومتر از این مناطق فاصله بگیرند.

دقایقی بعد ارتش اسرائیل در پیامی برای 6 شهر و روستای دیگر شامل الصرفند، تفاحتا، البابلیه، قعقعیة الصنوبر، المروانیه و السکسکیه نیز هشدار تخلیه صادر کرد. در بیانیه ارتش این رژیم آمده، در پی نقض توافق آتش‌بس توسط حزب‌الله و هدف قرار دادن جبهه داخلی اسرائیل، ارتش مجبور است با قدرت علیه آن عمل کند، به ویژه در مناطق شما! برای حفظ امنیت، باید فوراً منازل خود را تخلیه کرده و به شمال رودخانه الزهرانی نقل مکان کنید.

صدور این هشدارها در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل با وجود اعلام آتش‌بس جدید با میانجی‌گری آمریکا در روز پنج‌شنبه، همچنان به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه مناطق مختلف لبنان ادامه می‌دهد.

در روزهای اخیر، حملات اسرائیل به جنوب لبنان تلفات و خسارات قابل توجهی برجای گذاشته و نگرانی‌ها درباره فروپاشی آتش‌بس و بازگشت درگیری‌های گسترده میان اسرائیل و حزب‌الله را افزایش داده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.