توقیف ۹۹۵ خودرو و جمع‌آوری ۴۲۷۲ تُن پسماند بازیافتی در طرح مقابله با زباله‌گردی در تهران

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:50
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به تداوم طرح مقابله با زباله‌گردی در پایتخت گفت: از اسفند ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴، در جریان اجرای این طرح ۹۹۵ خودرو توقیف و ۴۲۷۲ تن پسماند بازیافتی از زنجیره غیررسمی جمع‌آوری شده است. همچنین حکم قضایی این طرح تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ تمدید شده و ادامه برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه پسماند خشک خبر داد.

محسن قضاتلو در گفت‌وگو با ایسنا، به موضوع نظارت بر زباله‌گردی و پسماند خشک اشاره کرد و گفت: این نظارت از طریق سامانه‌های پایش، گشت‌های میدانی و گزارش‌های مردمی انجام می‌شود و با فعالیت‌های غیرمجاز برخورد قانونی صورت می‌گیرد. از اسفند ۱۴۰۲ تا پایان ۱۴۰۴ در این راستا ۹۹۵ خودرو توقیف و جمع‌آوری اتباع غیرمجاز نیز انجام شده است.

وی افزود: بر اساس حکم قضایی این طرح تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ تمدید شده و مقابله با زباله‌گردی و ساماندهی این حوزه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی ادامه دارد.

قضاتلو کاهش زباله‌گردی را از اولویت‌های اصلی این سازمان دانست و گفت: توسعه تفکیک از مبدأ، ساماندهی شبکه جمع‌آوری پسماند خشک و برخورد با مراکز غیرمجاز از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه بوده است. در همین بازه زمانی ۴۲۷۲ تُن پسماند بازیافتی از این زنجیره غیررسمی جمع‌آوری شده است.

وی در پایان درباره پسماندهای بیمارستانی و شیمیایی نیز توضیح داد و تصریح کرد: مسئولیت بی‌خطرسازی اولیه با مراکز درمانی است و پس از آن، شهرداری وظیفه جمع‌آوری و دفن بهداشتی را بر عهده دارد؛ در حالی که مدیریت پسماندهای شیمیایی و فاضلاب شهری بر عهده دستگاه‌های تخصصی مربوطه است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.