اذعان کاربران خارجی به شکست ترامپ در جنگ با ایران

افکار نیوز دوشنبه 11 خرداد 1405 - 13:17
فعالان خارجی در ایکس با اشاره به حملات موفقیت آمیز موشکی و پهپادی ایران در مقابله با ارتش آمریکا تاکید کردند ترامپ در جنگ علیه ایران شکست خورده است.

 کاربران خارجی در فضای ایکس می گویند که ترامپ در جنگی شکست خورده است که آن را بی دلیل و تنها به سفارش اسرائیل آغاز کرده و به دلیل این که اهداف استراتژیکی مشخصی در آن نداشت حالا هم نمی تواند در میز مذاکره با پیروزی از آن خارج شود.

 
برخی کاربران هم با انتقاد از وضعیت اقتصادی تحمیلی جنگ ترامپ بر جهان تاکید می کنند در حالی جهان از بحران ناشی از جنگی که او به ناحق آغاز کرده بود، رنج می‌برد که آمریکا شانس چندانی برای پیروزی در مذاکرات ندارد.
 
در ادامه اظهارات تعدادی از کاربران در این باره آمده است:
 
 
ترامپ باید جنگ در ایران را متوقف کند، زیرا در حال شکست در آن است.
 
 
ترامپ فقط با استیو ویتکاف و جارد کوشنر صحبت کرده است. مذاکرات بین این سه نفر انجام می‌شود. از این رو هیچ پیشرفتی حاصل نشده و شهروندان جهان همچنان از بحران ناشی از جنگی که او به ناحق آغاز کرده بود، رنج می‌برند، اما متأسفانه نمی‌داند چگونه آن را پایان دهد.
 
 
 
ایالات متحده مدت کوتاهی پس از شروع جنگ، در آن شکست خورد.
 
 
ترامپ بارها و بارها نشان داده که هیچ توانایی تفکر استراتژیکی ندارد. مطمئنم که او اکنون متوجه شده است که چه اشتباه جبران‌ناپذیری مرتکب شده است... بنابراین اکنون به روش معمول خود یعنی فریب متوسل می‌شود...
 
 
تنگه هرمز همیشه باز و برای همه کشتی‌ها آزاد بود. جنگ ترامپ باعث شد ایران آن را ببندد و اکنون آنها در مورد باز کردن آن و دریافت هزینه برای عبور کشتی‌ها صحبت می‌کنند.جنگ بی‌دلیل به وضعیتی بدتر از قبل از شروع آن توسط ترامپ منجر خواهد شد.
 
 
من هنوز نمی‌فهمم که چرا ترامپ در سال ۲۰۱۸ قرارداد هسته‌ای را پاره کرد... اکنون او از ایران التماس می‌کند که از آن دست بکشد. ایران سعی کرد قرارداد را از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ تمدید کند، اما ترامپ عواقب آن را نادیده گرفت و گوش نداد.
 
 
ایالات متحده جنگ با ایران را باخته است. این جنگ در روزی شکست خورد که دونالد ترامپ به بنیامین نتانیاهو، جنایتکار جنگی تحت تعقیب، پیوست تا جنگی بی‌دلیل، ناعادلانه، غیراخلاقی و غیرقانونی را آغاز کند. اما شکست ایالات متحده زمانی تثبیت شد که ایران با موشک‌ها، پهپادها و تنگه هرمز از خود دفاع کرد.
 
 
شروع یک جنگ آسان است. پایان دادن به یک جنگ سخت است. باختن یک جنگ نیز آسان است. ایالات متحده در حال باختن جنگ ایران است و گزینه‌های خوبی ندارد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.