نتانیاهو و کاتس: دستور حمله به ضاحیه جنوبی بیروت را صادر کردیم

ایرنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 10:48
تهران-ایرنا-نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که به ارتش اسرائیل دستور دادند تا اهدافی را در ضاحیه جنوبی بیروت بمباران کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو و یسرائیل کاتس مدعی شدند که این تصمیم در پی تداوم تجاوزهای حزب الله و هدف قرار دادن صهیونیست ها و شهرهای صهیونیست نشین اتخاذ شده است.

در ادامه نقض توافق آتش بس و در حملات روز یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای جنوب لبنان که بیش از ۳۶ بار انجام شد، ۱۲ نفر شهید و ۳۵ نفر دیگر زخمی شدند.

جنگنده های دشمن صهیونیستی همچنین اطراف بیمارستان حیرام در صور را هدف قرار دادند که به زخمی شدن ۱۳ نفر از کادر پزشکی و پرستاری این بیمارستان منجر شد.

به گزارش ایرنا، به رغم برقراری آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همواره با ادامه حملات خود به روستاها و شهرهای جنوب لبنان در نقض مداوم آتش‌بس، خانه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

در همین حال وزارت خارجه قطر در بیانیه ای حملات مداوم اسرائیل به لبنان، گسترش تهاجم زمینی ارتش این رژیم به جنوب لبنان و هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کرد و این اقدامات را تشدید خطرناک، نقض آشکار حاکمیت لبنان و نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست تا مقامات رژیم اسرائیل را مجبور به توقف حملات مکرر خود علیه لبنان کند.

«همیش فالکونر» معاون وزیر امور خارجه انگلیس نیز هشدار داد که تشدید مداوم تنش‌ها در لبنان، تلاش‌های دیپلماتیک را تضعیف می‌کند و تأثیر غیرقابل قبولی بر غیرنظامیان دارد. گسترش درگیری‌ها توسط اسرائیل باید متوقف شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.