۲۹ درصد بیماران بزرگترین بیمارستان شمال کشور در بابل غیر بومی هستند

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 14:00
بابل - ایرنا - رئیس بیمارستان آیت الله روحانی بابل گفت: با توجه به توسعه زیرساخت های درمانی و حضور پزشکان مجرب در بزرگترین بیمارستان شمال کشور، ۲۹ درصد بیماران این بیمارستان غیربومی هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر پیام سعادت روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بزرگ‌ترین بیمارستان شمال کشور در یک سال گذشته میزبان ۱۶۵ هزار بیمار بود که از این تعداد ۲۹ درصد بیماران غیربومی هستند.

وی گفت: این مرکز درمانی در سال جاری با ارائه خدمات گسترده درمانی، پاراکلینیکی و توسعه زیرساخت‌های درمانی، به بیش از ۱۱۴ هزار بیمار سرپایی و ۵۱ هزار بیمار بستری خدمات ارائه کرد و همزمان اجرای طرح های مهم عمرانی و تجهیزاتی را در دستور کار قرار داد.

سعادت با اشاره به این مطلب که این بیمارستان به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان شمال کشور، نقش مهمی در ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی به مردم استان مازندران و سایر استان‌های کشور ایفا می‌کند، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱۴ هزار و ۳۶۲ بیمار به صورت سرپایی و ۵۱ هزار و ۲۴۵ بیمار به صورت بستری در این بیمارستان خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

۲۹ درصد بیماران بزرگترین بیمارستان شمال در بابل غیر بومی هستند

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات پاراکلینیکی نیز ۲۲۳ هزار و ۶۵۲ خدمت آزمایشگاهی، ۲۴ هزار و ۵۰۲ خدمت رادیولوژی، ۱۸ هزار و ۲۴۱ سونوگرافی و ۱۳ هزار و ۱۴۱ سی‌تی‌اسکن به بیماران ارائه شد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل ادامه داد: در بخش‌های تخصصی نیز ۳۰ بیمار تحت عمل کاشت حلزون قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده توانمندی این مرکز در ارائه خدمات فوق‌تخصصی است.

سعادت افزود: ۷۱ درصد از مراجعین به این مرکز درمانی را بیماران بومی و ۲۹ درصد را بیماران غیر بومی تشکیل می‌دهند که بیانگر نقش مهم این بیمارستان در ارائه خدمات فرامنطقه‌ای است.

وی در ادامه به نقش خیران سلامت اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت خیران سلامت در سال گذشته به ۲۰۰ میلیارد ریال رسیده است که در پروژه‌هایی همچون ساخت بخش‌های PCCU و NSICU، تکمیل بخش هماتولوژی جدید، ایجاد محل جدید سی‌تی‌اسکن دوم، خرید تجهیزات اتاق عمل و تأمین تجهیزات رفاهی سرمایه گذاری شد.

رئیس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل افزود: برای خرید تجهیزات پزشکی در این بیمارستان حدود ۲ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان سرمایه گذاری شد.

سعادت درباره طرح های عمرانی و توسعه‌ای یک سال گذشته اظهار کرد: نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم، بازگشایی بخش CCU2، ساخت ICU نوروسرجری با مشارکت خیران، احداث واحد قلب اطفال، بازسازی بخش فوریت اورژانس، تعمیر آسانسورها و بهسازی زیرساخت‌های فیزیکی از مهم‌ترین اقدامات در حال اجرا در این مرکز است.

۲۹ درصد بیماران بزرگترین بیمارستان شمال در بابل غیر بومی هستند

این مقام مسوول تصریح کرد: با تداوم حمایت خیران سلامت، تلاش کادر درمان و اجرای طرح های توسعه‌ای، بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل در مسیر ارتقای خدمات تخصصی و افزایش رضایتمندی بیماران گام‌های مؤثری برداشته شد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی از جمله دانشکده های این دانشگاه محسوب می شوند که در نهایت پژوهشکده سلامت هم در این دانشگاه فعالیت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز دو کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل حدود پنج هزار دانشجوی داخلی ۱۴۸ دانشجوی خارجی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد. بابل از جمله پنج شهر کشور است که طرح جدید پزشک خانواده در این شهرستان آغاز شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.