آمریکا ربات‌های جنگی انسان‌نما را به جنگ اوکراین فرستاد

فرارو یکشنبه 10 خرداد 1405 - 10:56
شرکت نوپای آمریکایی که در سال ۲۰۲۴ تأسیس شده، دو ربات مدل «فانتوم MK-1» را برای اجرای یک برنامه آزمایشی به اوکراین فرستاده است.

 شبکه سی‌ان‌بی‌سی نوشت: شرکت آمریکایی «فاندیشن فیوچر اینداستریز» نخستین ربات‌های انسان‌نمای نظامی خود را برای آزمایش به جبهه جنگ اوکراین اعزام کرد.

اقدامی که به عنوان نخستین استفاده شناخته‌شده از ربات‌های انسان‌نما در یک میدان نبرد واقعی توصیف شده است. 

بر اساس گزارش این رسانه، این شرکت نوپای آمریکایی که در سال ۲۰۲۴ تأسیس شده، دو ربات مدل «فانتوم MK-1» را برای اجرای یک برنامه آزمایشی به اوکراین فرستاده است. هدف از این پروژه، بررسی توانایی ربات‌ها در انجام مأموریت‌های نظامی و پشتیبانی در شرایط جنگی عنوان شده است. 

شرکت مذکور اعلام کرده این ربات‌ها می‌توانند در آینده برای حمل تجهیزات، شناسایی مناطق خطرناک و انجام برخی عملیات میدانی مورد استفاده قرار گیرند و بخشی از برنامه‌های توسعه فناوری برای ارتش آمریکا هستند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.