خبر خوش برای کشاورزان اصفهان؛ قفل زاینده‌رود باز شد

رکنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 08:40
رکنا اجتماعی: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از افزایش خروجی سد زاینده‌رود و رهاسازی آب در بستر این رودخانه از امروز 10 خردادماه خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تأمین نیازهای زیست‌محیطی رودخانه و توزیع آب مورد نیاز شبکه‌های آبیاری، باغات و اراضی کشاورزی حوضه زاینده‌رود انجام می‌شود.

به گزارش رکنا، منصور شیشه‌فروش اظهار کرد: بر اساس مصوبات کارگروه‌های ملی و استانی سازگاری با کم‌آبی، برنامه رهاسازی آب از سد زاینده‌رود اجرایی خواهد شد تا علاوه بر حفظ جریان زیست‌محیطی رودخانه، آب مورد نیاز بخش کشاورزی نیز تأمین شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی برای پیشگیری از حوادث احتمالی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود از استقرار و تردد در بستر رودخانه و مسیر کانال‌های آبیاری خودداری کنند تا از وقوع حوادثی همچون غرق‌شدگی جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین از شرکت آب منطقه‌ای، شرکت میراب زاینده‌رود، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری‌ها و دهیاری‌های مسیر رودخانه خواست با نظارت مستمر بر روند توزیع آب، نسبت به اطلاع‌رسانی، آموزش، اجرای دقیق برنامه توزیع و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز اقدام کنند.

شیشه‌فروش با تشریح آخرین وضعیت سد زاینده‌رود گفت: در حال حاضر حجم ذخیره سد به ۶۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است. همچنین میانگین ورودی آب به سد ۸۳ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن ۳۰ مترمکعب بر ثانیه است.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.