رئیس بهزیستی: ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان و ۱۷۹ مرکز حمایتی در جنگ آسیب دید

رکنا شنبه 09 خرداد 1405 - 13:25
سید جواد حسینی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، روز شنبه ۹ خرداد در همایش «رشد پس از بحران» در بجنورد اعلام کرد که در جریان جنگ، حدود ۲۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان و ۱۷۹ مرکز خدماتی و حمایتی بهزیستی در سراسر کشور دچار خسارت شده‌اند و حدود ۳۵ هزار مددجو و کارمند این سازمان نیز آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم را تجربه کرده‌اند.

به گزارش رکنا، سید جواد حسینی روز شنبه در همایش «رشد پس از بحران» در بجنورد در ۹ خرداد، گفت: متاسفانه طی این جنگ حدود ۲۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان و ۱۷۹ مرکز خدماتی و حمایتی این سازمان در سراسر کشور آسیب دیده‌اند.

وی افزود:  همچنین در جنگ رمضان حدود ۳۵ هزار مددجو و کارمند بهزیستی دچار آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم شده‌اند.

حسینی با تاکید بر اینکه جنگ‌ها تنها به خسارت‌های فیزیکی محدود نمی‌شوند، ادامه داد: پیامدهای اجتماعی و روانی جنگ در صورت عدم شناسایی و مداخله به‌موقع می‌تواند به آسیب‌های مزمن و بلندمدت در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: تجربه بحران‌ها نشان می‌دهد که آثار روانی جنگ گاه عمیق‌تر و پایدارتر از خسارت‌های فیزیکی است و اگر مدیریت نشود، هزینه‌های سنگینی بر جامعه تحمیل می‌کند.

حسینی در ادامه با اشاره به آغاز طرح ملی «سنجش سلامت روان» از ابتدای خردادماه سال جاری اظهار کرد: این طرح با هدف شناسایی، پایش و کاهش آسیب‌های روانی در سطح ملی اجرا می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از گسترش مشکلات روانی ناشی از بحران‌ها داشته باشد.

وی گفت: در کنار این برنامه، توسعه مراکز مشاوره تخصصی، تقویت خدمات محله‌محور و گسترش رویکرد توانمندسازی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان بهزیستی است.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.